Kotva
Aktuality
Informace Tady nic není :-(
V příštích dnech vaříme
Pondělí 16.12.2019
Polévka 1:  
Zeleninový vývar s jáhly
Hlavní jídlo 1:  
Žemlovka s jablky a tvarohem
Hlavní jídlo 1 - příloha:  
---
Hlavní jídlo 2:  
Kuřecí maso po provensálsku
Hlavní jídlo 2 - příloha:  
pohanková rýže
Úterý 17.12.2019
Polévka 1:  
Italská s tarhoňou
Hlavní jídlo 1:  
Svíčková na smetaně
Hlavní jídlo 1 - příloha:  
houskové knedlíky
Hlavní jídlo 2:  
Čočka na kyselo, vařené vejce, cibulka, kyselá okurka
Hlavní jídlo 2 - příloha:  
pečivo
Středa 18.12.2019
Polévka 1:  
Hovězí vývar s fritátovými nudlemi
Hlavní jídlo 1:  
Plněné bramborové knedlíky uzeným masem
Hlavní jídlo 1 - příloha:  
dušené zelí, cibulka
Hlavní jídlo 2:  
Maminčino kuřecí stehno (slanina, játra, žampiony)
Hlavní jídlo 2 - příloha:  
těstoviny
Čtvrtek 19.12.2019
Polévka 1:  
Fazolová se šunkovou klobásou
Hlavní jídlo 1:  
Smažený holandský řízek
Hlavní jídlo 1 - příloha:  
vařené brambory
Hlavní jídlo 2:  
Bramborové placky
Hlavní jídlo 2 - příloha:  
dušený špenát

Informace pro rodiče

Ceny obědů:

děti do 10 let:     28,- Kč

děti 10 - 15 let:   31,- Kč

děti nad 15 let:   34,- Kč

Družina:

ráno otevřena od 7:00 hodin

odpoledne do 15:00

Mapa webu
A
A
A

Sametové učení

Projektový den k 30. výročí sametové revoluce

  1. 17. listopad, Den boje za svobodu a demokracii a Mezinárodní den studentstva, se letos nesl ve znamení oslav 30. výročí sametové revoluce. Té revoluce, kterou odstartovali v roce 1989 na Národní třídě studenti a té, která přinesla demokracii do tehdejšího socialistického Československa. My dospělí, jsme euforii listopadových událostí prožili na vlastní kůži. Jak ji ale přiblížit dnešním dětem? Pokusili jsme se o to prožitkovým učením v rámci projektového dne. Na úvod nechyběla prezentace mapující poměry v Československu od roku 1948, až do devadesátých let minulého století. Během této prezentace jsme si všichni zazpívali „Ach synku, synku“, píseň, kterou mimo jiné zpívali studenti i v roce 1989. A pokud si vzpomínáte na „placky OF“, které před 30 lety nosil na svém oblečení snad každý, je vám jasné, že i ty jsme si museli vyrobit. Český lev nám v animaci z cyklu Dějiny udatného českého národa na závěr shrnul vše, o čem jsme si povídali, a vyslal šestičlenná družstva do udatného boje. Hned na prvním stanovišti odzvonilo vládě jedné strany. Klíče tady totiž byly hlavním tématem, ať už se týkaly zručnosti, tvořivosti, nebo hrátek s významem slova klíče. Další zastávka, tentokrát jazyková, prověřila znalosti slovenštiny a připomněla rozpad Československa. Poté došlo na tisk nových, porevolučních poštovních známek a český lev se tu zabalil do hřívy z tolikrát zmiňovaného sametu. Finanční gramotnost si prověřili žáci při počítání se starými i nynějšími mincemi a bankovkami. Velikou zručnost pak prokázali všichni při šití státní vlajky. I ti nejmenší si vlaječku dokázali nejen sami sestavit, ale s malou pomocí paní učitelky dokonce sešít na šicím stroji. Na šesté zastávce na žáky čekali prezidenti, na ty starší i malý dějepisný test. Tělesná výchova a prostorová představivost se hodila, abychom si připomněli i divoká devadesátá léta a neslavné tunelování bank a podniků. A na závěr mělo své místo samozřejmě i učivo občanské výchovy, vlastivědy či prvouky, když si žáci připomínali státní symboly a sestavovali text naší hymny. Doufáme, že si žáci z projektového dne odnesli nejen vlaječky, ale hlavně zážitky i vědomosti. Při závěrečné lidské trikolóře a Modlitbě pro Martu vypadali spokojeně. Ve škole si utvářejí vztah sami k sobě, k ostatním lidem i ke své vlasti. Snažme se tedy, aby mohli říct, že jsou hrdí na to, že jsou občany České republiky.

 

(Ivana Horčičková)

  1.