Kotva
Aktuality
PROVOZ ZÁKLADNÍ ŠKOLY V OBDOBÍ DO KONCE ŠKOLNÍHO ROKU 2019/2020 - AKTUALIZOVÁNO
29.5.2020

Vážení rodiče,

MŠMT vydalo 27. 5. 2020 aktualizovaný dokument s názvem Ochrana zdraví a provoz základních škol v období do konce školního roku 2019 / 2020. Jedná se o soubor hygienických a bezpečnostních pokynů pro školy.

Na základě tohoto dokumentu ZŠ / třídy zřízené podle § 16 odst. 9 školského zákona pro žáky s tělesným postižením, mentálním postižením, souběžným postižením více vadami, poruchami autistického spektra či závažnými poruchami chování, bude škola žákům 1. stupně otevřena od pondělí 1. června 2020. Účast žáků je dobrovolná. Výuka bude probíhat každý den od 8,00 - 11,40 hodin.

Pro žáky 2. stupně stále pokračuje vzdělávání na dálku s možností od pondělí 8. června konzultačních hodin přímo ve škole.

Před vstupem žáka do školy je zákonný zástupce povinen podepsat seznámení ohledně hygienických pravidel školy a čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění.

Pro žáky, kteří upřednostní vzdělávání z domova, stále platí povinnost vyzvedávání a předávání úkolů nebo pracovních listů ve škole - 1. stupeň každé úterý od 8,00 - 10,00 hodin.  2. stupeň každou středu od 8,00 - 10,00 hodin.

Přípravná třída - zahájení výuky
12.5.2020

Vážení rodiče,

 Přípravná třída zahájí výuku v pondělí 25. 5. 2020 od 8. hodin. Školní družina bude do 13,30 hodin.

PROCVIČOVÁNÍ UČIVA
17.3.2020

Na horní (žluté) liště je nově přidána záložka "Procvičování učiva".

MIMOŘÁDNÉ OPATŘENÍ - KORONAVIR
11.3.2020

Na základě mimořádných opatření Ministerstva zdravotnictví se zakazuje s účinností od 11. 3. 2020 osobní přítomnost žáků na základním vzdělávání ve školách a školských zařízeních podle zákona č. 561/2004 Sb. (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, viz č.j.: MZDR 10676/2020-1/MIM/KAN ze dne 10. 3. 2020. Po jarních prázdninách žáci zůstávají doma, škola bude uzavřená od pondělí 16. 3. 2020 až do odvolání.

Pro další informace sledujte náš web a aktuální informace v médiích. Potvrzení o ošetřovném při péči o dítě do 10 let z důvodu uzavření školy, bude rodičům vydávat škola od pondělí 16. 3. 2020 od 9.00 hod.

V příštích dnech vaříme
Pondělí 1.6.2020
Polévka 1:  
Drůbeží vývar s těstovinami
Hlavní jídlo 1:  
Kuřecí stehno na žampionech
Hlavní jídlo 1 - příloha:  
dušená rýže
Úterý 2.6.2020
Polévka 1:  
Kulajda
Hlavní jídlo 1:  
Brambory zapečené s vepřovým masem
Středa 3.6.2020
Polévka 1:  
Zeleninový vývar s jáhly
Hlavní jídlo 1:  
Hamburská vepřová kýta
Hlavní jídlo 1 - příloha:  
houskové knedlíky

Informace pro rodiče

Ceny obědů:

děti do 10-ti let:     29,- Kč

děti 11 - 14 let:      32,- Kč

děti od 15-ti let:     35,- Kč

Družina:

ráno otevřena od 7:00 hodin

odpoledne do 15:00

 

Mapa webu
A
A
A

Sametové učení

Projektový den k 30. výročí sametové revoluce

  1. 17. listopad, Den boje za svobodu a demokracii a Mezinárodní den studentstva, se letos nesl ve znamení oslav 30. výročí sametové revoluce. Té revoluce, kterou odstartovali v roce 1989 na Národní třídě studenti a té, která přinesla demokracii do tehdejšího socialistického Československa. My dospělí, jsme euforii listopadových událostí prožili na vlastní kůži. Jak ji ale přiblížit dnešním dětem? Pokusili jsme se o to prožitkovým učením v rámci projektového dne. Na úvod nechyběla prezentace mapující poměry v Československu od roku 1948, až do devadesátých let minulého století. Během této prezentace jsme si všichni zazpívali „Ach synku, synku“, píseň, kterou mimo jiné zpívali studenti i v roce 1989. A pokud si vzpomínáte na „placky OF“, které před 30 lety nosil na svém oblečení snad každý, je vám jasné, že i ty jsme si museli vyrobit. Český lev nám v animaci z cyklu Dějiny udatného českého národa na závěr shrnul vše, o čem jsme si povídali, a vyslal šestičlenná družstva do udatného boje. Hned na prvním stanovišti odzvonilo vládě jedné strany. Klíče tady totiž byly hlavním tématem, ať už se týkaly zručnosti, tvořivosti, nebo hrátek s významem slova klíče. Další zastávka, tentokrát jazyková, prověřila znalosti slovenštiny a připomněla rozpad Československa. Poté došlo na tisk nových, porevolučních poštovních známek a český lev se tu zabalil do hřívy z tolikrát zmiňovaného sametu. Finanční gramotnost si prověřili žáci při počítání se starými i nynějšími mincemi a bankovkami. Velikou zručnost pak prokázali všichni při šití státní vlajky. I ti nejmenší si vlaječku dokázali nejen sami sestavit, ale s malou pomocí paní učitelky dokonce sešít na šicím stroji. Na šesté zastávce na žáky čekali prezidenti, na ty starší i malý dějepisný test. Tělesná výchova a prostorová představivost se hodila, abychom si připomněli i divoká devadesátá léta a neslavné tunelování bank a podniků. A na závěr mělo své místo samozřejmě i učivo občanské výchovy, vlastivědy či prvouky, když si žáci připomínali státní symboly a sestavovali text naší hymny. Doufáme, že si žáci z projektového dne odnesli nejen vlaječky, ale hlavně zážitky i vědomosti. Při závěrečné lidské trikolóře a Modlitbě pro Martu vypadali spokojeně. Ve škole si utvářejí vztah sami k sobě, k ostatním lidem i ke své vlasti. Snažme se tedy, aby mohli říct, že jsou hrdí na to, že jsou občany České republiky.

 

(Ivana Horčičková)

  1.